Discgolf Tõrva vallas
Tõrva vallas saab disc golfi mängida Tõrva linnas, Hummulis, Alal ning Pikasillas.
Tõrva disc golfis toimuvast loe ja näe rohkem www.facebook.com/torvadiscgolf
Tõrva rada
kulgeb Kase puhkealal ning Keisripalu metsas. Rajal on 18-korvi. Rada algab Tõrva Gümnaasiumi juurest, parkimine suures parklas.
Tõrva Avatud Noortekeskuse rada
Tõrva Avatud Noortekeskuse territooriumil asub 6-korviline rada, mis sobib ideaalselt algajatele ning lastele. Rada lihtsasti läbitav ja hea harjutamiseks.
Hummuli rada
Hummuli discgolfi park asub Hummuli alevikus. Rajal on 9 korvi. Suunaviidad näitavad teed Emajõe äärde, kust rada algab. Rada on väga loodukaunis ja rahulikus paigas ning sobib kõigile, kes tahavad vaikust ja rahul.
Ala rada
9 rajaga Ala disc golfi rada kulgeb Ala Põhikooli ümbruses.
Pikasilla rada
Pikasilla disc golfi rada kulgeb Pikasilla puhkealal, laululava ümbruses ja staadionil. 9-korviline rada.
Discgolfi ehk taldrikugolfi reeglid ja õpetus
Taldrikugolf (inglise keeles disc golf, eesti keeles ka kettagolf) on mäng, mille eesmärgiks on visata lendav taldrik võimalikult väheste visetega spetsiaalsesse korvi. Taldrikugolfi mängitakse umbes 40 riigis üle maailma.
Reeglid
Taldrikugolfi reeglid on üsna sarnased tavalise golfi reeglitele. Iga rada alustatakse spetsiaalselt alalt, mida nimetatakse tiialaks. Tiiala (tii kast) võib olla valmistatud mitmesugustest materjalidest. Tõrva Gümnaasiumi rajal on tiialad märgistatud kunstmuruga, millest ei tohi ketta lahtilaskmise hetkel üle astuda. Maandunud ketta tagant sooritatakse järgmine vise. Viskab mängija, kelle ketas on korvist kõige kaugemal (tiialale kõige lähemal) ning kettast keegi mööda ega ette ei lähe. Kui keegi on kettast eespool, siis ketast ei visata ja oodatakse raja vabanemist. Rada loetakse läbituks siis, kui kõik mängijad on oma ketta korvi visanud.
Taldrikugolfis on kasutusel kolm põhilist viset - putt ehk lähivise, eestkäsi ja tagantkäsi. Pikad visked ehk drive'id jagunevad eestkäeks ja tagantkäeks. Nende põhiline vahe on ketta lennul. Eestkäe puhul kaldub ketas loomuliku pöörlemise tõttu paremale, tagantkäe puhul vasakule. (Vasaku käega visates pöörleb ketas teistpidi ning kaldub vastupidises suunas.) Putti ehk lähiviset kasutatakse korvi viskamiseks ja korvile lähenemiseks.
Erijuhud
Ketas läheb kaotsi: ketas loetakse kadunuks kui mängijate grupp on ühiselt otsinud ühe mängija ketast kolm minutit. Sel juhul jätkab mängija sealt, kus ketast viimasena nähti ja lisatakse viskaja tulemusele juurde üks karistusvise.
Ketas jääb puu otsa: ketta asukohast puul tõmmatakse sirgjoones mõtteline joon otsejoones alla maapinnale ja sealt toimub järgmine vise.
Skoorkaardile märgitakse visete arv, millega saadi ketas korvi.
Mängu võitjaks on see, kes väikseima visete arvuga läbib etteantud raja.
Tegevusi rahastatakse haridus- ja teadusministri kinnitatud ning Eesti Noorsootöö Keskuse poolt elluviidava ESF kaasrahastatud programmi „Tõrjutusriskis noorte kaasamine ja noorte tööhõivevalmiduse parandamine" kirjeldatud tegevuste raames.